Social Items

Lambang Harimau Malaysia

Di bawahnya terdapat pita dengan semboyannya bersekutu bertambah mutu. Lambang malaysia atau disebut jata negara di malaysia terdiri dari perisai yang ditopang dua harimau.

Fans Of Football Game Dream League Soccer 2017 Now You Can Download The Latest Kits And Logos For Your Dsl Team Equipo De Futbol Malasia Escudo

Di bawahnya terdapat pita dengan semboyannya bersekutu bertambah mutu.

Lambang harimau malaysia. Harimau malaya ini juga dikenali sebagai harimau belang iaitu spesies yang hanya ada di semenanjung malaysia. Harimau malaya atau nama saintifiknya panthera tigris jacksoni merupakan subspesies harimau belang yang hanya terdapat di semenanjung malaysia di seluruh dunia terdapat 9 subspesies harimau belang dan 3 subspesies telah pupus. June 27 2016 at 8 40 pm unknown said.

Harimau merupakan lambang yang penting di negara negara seperti malaysia dan india. Kat sini ada x soalan kbat tentang lambang negara atau soalan dan skema jawapan tentang lambang negara. Iaitu panthera tigris malayeins atau panthera tigris jacksoni.

Harimau itu juga merupakan simbol keberanian. Dua harimau yang menopang perisai merupakan simbol kekuatan dan keberanian diambil dari lambang negara federasi malaysia. Harimau malaya merupakan lambang rasmi malaysia iaitu dalam jata negara malaysia lambang ini juga ada dalam logo institusi institusi malaysia yang lain seperti pdrm maybank proton perak fa dan persatuan bola sepak malaysia fam.

Di atas perisai terdapat bintang dan bulan sabit berwarna kuning. Pada lambang negara malaysia jata negara dua ekor harimau yang berdiri di kedua dua belah perisai melambangkan kekuatan dan keberanian. Imej pokok pinang dan jambatan pulau pinang simbol pokok pinang dan jambatan pulau pinang yang terletak di sebelah kiri jata negara ini mewakili negeri pulau pinang.

Lambang harimau juga digunakan pada logo syarikat malaysia seperti maybank dan proton. Dari perspektif elang burung ini menggenggam himpunan 13 batang anak panah pada cakar kirinya melambangkan 13 koloni awal pembentuk amerika serikat. Harimau malaya bahasa latin.

Di atas perisai terdapat bintang dan bulan sabit berwarna kuning. Nama harimau ini adalah harimau malaya. Panthera tigris tigris adalah subspesies harimau yang dapat ditemui di bagian pantai timur semenanjung malaysia sampai tahun 2004 subspesies dari harimau ini kini terdapat 250 hingga 340 ekor pada 2013 membuatnya sebagai populasi macan terbesar selain harimau benggala dan harimau indocina spesies ini adalah spesies yang kritis dari kepunahan.

Dua ekor harimau yang berada di sebelah kiri dan kanan jata itu pula adalah merupakan haiwan rasmi malaysia iaiatu harimau malaya dan merupakan haiwan rasmi bagi negeri negeri melayu bersekutu terdahulu dan digunakan dalam lambang malaysia. Dua harimau di kiri dan kanan ia merupakan simbol keberanian yang perlu dimiliki oleh semua rakyat malaysia. August 3 2017 at 9 43 pm.

Lambang malaysia atau disebut jata negara di malaysia terdiri dari perisai yang ditopang dua harimau. Lambang harimau menunjukkan kepada keberanian dan kekuatan rakyat malaysia.

Jata Malaysia Character Tigger Disney

Puteraduyong Com Historical Logo Football Team Logos Johor

Pin On Sarawak

Tigers Sports Logo Design Sports Logo Inspiration Logos

Pin On 20090423144020 Coat Of Arms Of Malaysia

Pin By Sadiahyussop On Harimau Vehicle Logos Logos Johor

Johor Darul Takzim Jdt Logo Wallpaper 06 By Thesyffl On Deviantart Johor Sport Team Logos Logos

Check Out My Behance Project Harimau Malaysia Https Www Behance Net Gallery 34995949 Harimau Malaysia Logo Design Logo Design Contest Art Design

Penjawat Awam Kritik Pm Di Media Sosial Dipantau Mulai 2016 Media News

View Picture 108 X 126 Pixels Picresize Com Goalkeeper Kits Soccer Kits Kedah

Psbk Blitar Indonesia

Dream League Soccer Logo Malaysia Malaysia National Football Team Soccer Kits National Football Teams

File Seal Of Kuala Lumpur Svg Kuala Lumpur Coat Of Arms City Logo

Old Flag Of The State Of Kelantan Unique Flags Kelantan Art

12 Hewan Nasional Negara Asia Tenggara Gambar Dan Penjelasannya Dunia Fauna Hewan Binatang Tumbuhan Hewan Binatang Gajah Asia

Image Result For Logo Kementerian Kesihatan Malaysia Adobe Illustrator Design Malaysia Logos

Pin On Sport Wallpapers

Nike Malaysia Kit 2018 Dream League Soccer Kits Logo Url Soccer Kits Football Kits Soccer

Johor Darul Ta Zim Football Club 1 Logos Football Logo Sport Team Logos


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar

close